بیان نکات مهم و حیاتی در مورد نصب بخاری گازی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار

عدم آگاهی کافی مردم و در رابطه راههای رویارویی با گازگرفتگی در فصل زمستان و طریقه نصب صحیح بخاری و وسایل گازی موجب مرگ تنی چند از عزیزانمان شده‌است .

خطرات نصب بخاری گازی

گرمای بخاری مدام شادی بخش نیست و مخصوصا بخاری های گازی حادثه ها تلخی را در صورت رعایت نکردن ایمنی در ادامه دارا‌هستند . در یک‌سری سال اخیر حوادث تلخی از مرگ هموطنان عزیزمان بر اثر استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی شاهد بوده ایم . نصب بخاری گازی

آمارهای طبی رسمی و اداره آتش آدرس تهران متاسفانه نشان می‌دهد که سال به سال , بر شمار قربانیان ناشی از استنشاق گاز یا این که به اصطلاح عموم , گاز گرفتگی افزوده شده‌است .

برای این فرمان عوارض چندی ذکر شده شده‌است که اکثر ترین آنان به ضعف آموزشی مردمان در طرز استفاده از وسایل گاز سوز گشوده میشود و در درجه دوم , وسایل گاز سوز پرتعدادی در بازار مقصر است که استاندارد نیست و به وفور نیز ساخت و توزیع می شود .

نصب بخاری گازی

نصب بخاری گازی

توصیه های نصب بخاری

در رابطه راههای تقابل با گازگرفتگی تیم ای از سووالات در افکار وجوددارد . ایرنا در استان تهران این سووالات را گردآوری و به نزد کارشناسان دستور در اداره آتش آدرس تهران برده است . پاسخ آنان را که سال های بخش اعظمی تجربه رویا رویی با رویدادها متفاوت و اعم از گاز گرفتگی را دارا‌هستند , در اینجا می‌خوانید . نصاب کولر گازی در مشهد

لطفا دقایقی زمان بگذارید و این مقاله را بخوانید باور فرمایید حتما قیمت آنرا خواهد داشت .

پرسش شما , پاسخ کارشناسان

روزنه کولر در زمستان بسته باشد یا باز؟

در فصل سوزوسرما پیشنهاد میشود روزنه کولر بسته شود , زیراکانال کولر به علت داشتن طول و قطر بیشتر نسبت به دودکش ساختمان , فعالیت دودکشی قادر تری انجام می‌دهد و می‌تواند به عنوان دودکش فعالیت نماید و جریان خروج دود از دودکش به طور معکوس صورت پذیرد .

این فعالیت علی الخصوص زمانی که منافذ ورود هوا به درون فضای سازه مسدود باشد خوب تر و راحت تر صورت میگیرد و قادر است در شرایط جریان معکوس یعنی فعالیت ورود هوا از دودکش و خروج حرارت و تولید ها احتراق از شبکه کولر صورت گیرد .

علائم مسمومیت با گاز co چیست؟

علامتها مسمومیت با منواکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علامت ها را دربرگیرنده شود که در بیماری های گوناگون مشاهده می شود . متاسفانه بخش اعظمی از این علامت ها مشابه به علامتها سرما خوردگی است و بخش اعظم اشخاص می پندارند به دلیل سردی هوا مبتلا آنفولا‌نزا گردیده اند و تصمیم به استراحت و خوابیدن پیدا می نمایند . ابتلای تمام اشخاص خانواده به علایمی مشابه به آنفلوآنزا , پیدایش مسمومیت در اشخاص را نشان میدهد .

سردرد

ضعف جسمانی تعمیر آبگرمکن ایستاده و تعمیر آبگرمکن دیواری امیرآباد مرکز تهران

سرگیجه و بی قراری

تهوع و استفراغ

خمیازه کشیدن بیش تر از حد .

دید کم از علایم عمومی مسمومیت ها است .

موقعیت خواب آلودگی شدید , کسلی , خستگی و کاهش توان عضلانی اعم از علایم اول مسمومیت در اشخاص به شمار می‌رود . در صورتیکه اشخاص درین تراز متوجه چنین علایمی شدند , با بیرون شدن از فضای کثیف میتوانند از ترقی مسمومیت پیشگیری نمایند .

نصب بخاری گازی تعمیر آبگرمکن آراج شمال تهران

استفاده از شومینه به عنوان وسیله گرمایشی

آیا استفاده از شومینه به عنوان یک وسیله گرمایشی مناسب است؟

به دلیل آنکه کار احتراق در شومینه در محیط گشوده صورت میگیرد ( دردرون محیط نیست ) نشر تولید ها احتراق ( مشتمل بر co و co2 ) در مقایسه با بقیه وسایل گاز سوز با محیط , فراوان بیشتر است .

به جهت داشتن دمپر روزنه مسدود کننده ( دودکش ) و تهیه و تنظیم دستی آن , احتمال وقوع اشتباه و خطا زیاد و خطر آفرین است .

به دلیل اتلاف انرژی حرارتی فراوان دوچندان در مقایسه با دیگر وسایل حرارتی گاز سوز پیشنهاد نمی‌شود .

به دلیل آنکه فعالیت احتراق در شومینه در محیط گشوده صورت میگیرد احتمال بازیگوشی کودک ها و پیدایش حریق سوزی فراوان دوچندان است .

سفارش میشود از شومینه صرفاً تحت عنوان فقط وسیله گرمایشی در محیط به کار گیری نشود چون جنبه دکوری و گران‌قیمت آن بر جنبه گرمایشی آن موفق است .

نکته : استفاده از شومینه به مقطع کوتاه مقطع آنهم در حین هوشیاری و بیداری گونه های ندارد .

پیشنهاد می شود در مکان هایی که از وسایل گازسوز به کار گیری می شود , جهت بالابردن ضریب ایمنی محل , از سنسور اصلی به گاز CO مصرف شود .

نصب بخاری گازی

چه مقدار از گاز منواکسیدکربن در محیط میتواند برای آدم خطرناک باشد؟

میزان مونواکسیدکربن بر حسب PPM اثرمونواکسیدکربن بر بشر بر حسب زمان PPM 9 بیشترین میزان مجاز در محیط معاش PPM 50 نزدیک به ۸ ساعت بیشترین تهدید را برای آدم خواهد داشت .

PPM 400 در بین ۱ تا ۲ ساعت سبب سردرد از حوزه‌ پیشانی می شود وقرار گرفتن در آن محیط بیشتر از ۳ ساعت جان انسان را تهدید خواهد کرد .

PPM 800 این میزان منجر تهوع و تشنج می شود و نزدیک به ۲ ساعت میتواند باعث به مرگ شود .

PPM 1600 در بازه زمانی ۲۰ دقیقه بشر را مبتلا وضعیت تهوع می نماید و در بازه ۱ ساعت جان انسان را خواهد گرفت .

PPM 12800 در میان ۱ تا ۳ دقیقه به مرگ سبب می شود .

سیستم ODS در بخاری های سوای دودکش چکونه کار می کند؟

پیلوت « ODS»در هوای معمولی با درصد اکسیژن % ۲۰/۹ کارایی مطلوب و معمولی دارااست . در مورد ها غیر از این وقتی که تراز اکسیژن محیط استارت به کاهش می نماید و تقریباً به ۵/۱۸ % ۱۸ % می‌رسد شعله پیلوت « ODS» از ترموکوپل جدا می شود و شروع به پریدن می نماید که سبب سرد شدن ترموکوپل و مسدود شدن راه گاز در شیر شده و به عبارت دیگر وسیله با کارایی ایمن خاموش می شود .

از آزمون های مهم و سختگیرانه طبق بند ۸ ۴ ۲ استاندارد ملی امتحان بیرون کردن اکسی پیلوت از مدار است . انجام این امتحان به این علت است که در صورتی سازه به عاملی اکسی پیلوت بازنویسی شود و فعالیت نکند بخاری برای مصرف کننده خطرناک نباشد . وضعیت این آزمایش بدین صورت است که می بایست با روشی « ODS » از مدار بیرون شود ودر این صورت چنانچه اکسیژن محیط به ۵/۱۵ % حجمی کاهش یافت اندازه مونواکسید کربن ایجاد شده نباید از ۲۵۰PPM تجاوز نماید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *