لوله کشی

نکات مهم و کاربردی در اجرای لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب و نکات آن

لوله کشی آب و فاضلاب خدمات حفر چاه سوهانک شمال تهران فوری

لوله کشی فاضلاب ساختمان یک کدام از مهم‌ترین و پرکاربردترین بخشهای هر ساختمان و به شمار میاید . از همین رو هنگام اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان می بایست نکات و قانون ها لوله کشی را به صدق رعایت کرد . بعضا از آن نکات به شرح تحت است .

۱ – لوله‌های افقی فاضلاب می بایست با شیب مطلوب و یک نواخت نصب و کارگذاری شوند . شیب بیشتراز لوله‌ها حد سبب ارتقا سرعت جریان فاضلاب شده , در فیض آن آب فاضلاب تخلیه شده و مواد جامد و فضولات در لوله‌ها باقی میماند و به مرور سبب گرفتگی لوله‌ها و نیاز به لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله میشود . شیب ناچیز هم سبب کاهش و چه بسا انقطاع جریان فاضلاب شده و در فیض لوله‌ها مسدود میشود . میزان شیب لوله کشی فاضلاب ۰ تا ۵ درصد است . مناسب‌ترین دسته فاضلاب و ارتفاع مسیر فی مابین ۵ شیب در لوله کشی فاضلاب ساختمانها ۲ درصد است .

۲ – در لوله کشی فاضلاب ساختمان از اتصالات ۴۵ سکو مصرف شود .

۳ – می بایست لوله‌های فاضلاب را به وسیلهٔ بستهای منحصر به فرد لوله مهار کرد .

۴ – می بایست لوله فاضلاب را تا حد قابلیت و امکان بی واسطه و صاف نصب کرد و آنان‌را از تحت ساختمان عبور نداد . در شرایطی که که لوله فاضلاب از تحت ساختمان عبور نموده است می بایست آنان‌را با دست‌کم ۱۵ سانتیمتر بتن بی آلایش پوشش اعطا کرد و در شرایطی که که لوله‌ها در مسافت یک متری از پی و دیوارها قرار دارا هستند , می بایست تا مرحله تحت پی آنان‌را با بتن پوشاند . فاضلاب های شهری دفع و تخلیه فاضلاب خانگی

۵ – گذشته از اتصال لوله قائم فاضلاب به لوله افقی فاضلاب , روزنه بازدید فاضلاب نصب شود . همینطور در انتهای لوله‌های افقی فاضلاب هم نصب روزنه بازدید واجب است . محل روزنه بازدید می بایست در اختیار اشخاص باشد .

آموزش گام به گام ترفندهای رفع گرفتگی دستشویی ایرانی و فرنگی و لوله بازکنی

موارد ایمنی بعد از لوله کشی

۶ – بعداز اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان به مراد اطمینان از عدم وجود نشتی می بایست مدار لوله کشی را تست کنیم . این تست را می‌توان با آب , هوای فشرده و دود انجام اعطا کرد که رایج‌ترین شیوه استعمال از آب است . شیوه کار بدین شکل است که تمام دهانه‌های گشوده را به وسیله توپی لوله فاضلاب می‌بندیم و آب را وارد لوله‌های فاضلاب می‌کنیم تا کاملاً از آب مالامال شوند . محلهای اتصال را با اعتنا چک کرده و در شکل وجود نشتی به رفع آن میپردازیم و تست را مجدداً تکرار کرد . در شکل مرتفع بودن ساختمان می بایست تست لوله‌ها را در چندین سطح انجام اعطا کرد , چون فشار ستون آب آزمایشی در طبقات تحت فراوان میشود . راجع‌به این ساختمانها تست را نصیب به نصیب انجام می‌دهیم . یعنی تست هر طبقه غیر وابسته انجام میشود .

لوله بازکنی میدان قیام شبانه روزی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *