بررسی مزایا و معایب لوله پوش فیت فاضلاب

همانطور که می دانید در ساختمان سازی مراحل مختلفی وجود دارد و یکی از مراحل بسیار مهم که تقریباً از همان ابتدا انجام می شود و جزو مراحل ابتدایی هست، اجرای سیستم لوله‌ کشی فاضلاب است و با توجه به نوع ساختمان و سیستم لوله کشی انواع مختلف لوله در بازار موجود هست مثل لوله پوش فیت فاضلاب، لوله پلی اتیلن، لوله پولیکا و غیره که از آنها برای لوله کشی بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود.

در مطلب پیش رو سعی بر این داریم تا شما را با یک نوع از بهترین لوله ها، یعنی لوله پوش فیت فاضلاب بیشتر آشنا کنیم و به مقایسه این لوله با سایر لوله های مشابه بپردازیم تا تصمیم بگیرید بهترین نوع لوله را، برای اجرای لوله‌ کشی منزلتان تهیه کنید.

لوله پوش فیت فاضلاب چه کارکردی دارد؟

لوله پوش فیت فاضلاب نوعی از لوله هاست که در جنس و ابعاد خاصی موجود هست و در سیستم لوله کشی از آن بهره می گیرند. همه لوله ها پس از مدتی استفاده به دلیل رعایت نکردن برخی نکات ممکن است دچار گرفتگی شوند.
حال برخی از لوله ها با توجه به جنس و کیفیتی که دارند پس از رفع گرفتگی با فنر و یا دیگر روش ها دیرتر سوراخ شده و یا حتی در اثر گذشت زمان بسیاری بسته به شرایط دیگر دیرتر دچار پوسیدگی نیز می شوند. هنگام گرفتگی لوله های فاضلاب بهتر است کار را به افراد کاربلد واگذار کنید تا از آسیب وارد کردن به سیستم لوله کشی فاضلاب منزلتان جلوگیری نمایید.

سایت برچسب با ارائه خدمات شبانه روزی لوله بازکنی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران کار شما را آسان نموده به طوریکه با یک تماس می توانید، نزدیکترین لوله بازکن به محل سکونت خود همانند لوله بازکن مجیدیه را از مشکل لوله مسدود شده مطلع بسازید و خدمات قیمت مناسب و کاملاً بهداشتی دریافت نمایید.

ویژگی لوله پوش فیت فاضلاب نری مادگی آن است و این قابلیت کار نصب و آب بندی لوله ها را بسیار راحت تر کرده است؛ زیرا در انتهای لوله سوکت یا سری نری و مادگی وجود دارد و برای متصل کردن لوله ها استفاده می شود.
با توجه به این ویژگی دیگر نیازی نیست که برای متصل کردن لوله ها به هم، از چسب و گرم کردن لوله استفاده کرد و تنها باید با یک حرکت ساده دو سر لوله را داخل هم قرار دهید تا جا بیفتد.

بررسی تفاوت ها در لوله پوش فیت فاضلاب با لوله پلی اتیلن

در کل هر نوع لوله با هر جنسی می‌تواند معایب و مزایای خاص خود را با توجه به شرایط ساختمان و شرایط سیستم لوله کشی داشته باشد. در این میان با توجه به اینکه برای لوله های پوش فیت فاضلاب هم معایبی وجود دارد، اما در مقایسه با لوله هایی از جنس پلی اتیلن مزایای بیشتری را به همراه دارد.

در اینجا بعضی از این مزایا را برای شما توضیح می دهیم:

اولین مزیتی که لوله پوش فیت فاضلاب، نسبت به لوله پلی اتیلن دارد این است که داخل هم این نوع لوله ها جا می خورند و علت آن هم سری نر یا مادگی در انتهای لوله های پوش فیت فاضلاب می باشد. اما لوله های پلی اتیلن فاضلابی حتماً نیاز به جوش دارد و خود این عامل جوش نیز به چربی، خاک، رطوبت و موارد دیگری ممکن است بسیار حساس باشد و عکس العمل نشان دهد. ولی اتصالات لوله پوش فیت فاضلاب کاملا مطمئن هستند و به سادگی به هم متصل می‌شوند.

مزیت دیگر لوله های پوش فیت، مقاوم بودن بیشتر آن نسبت به عواملی که ممکن است برای ساختمان یا سیستم لوله کشی به وجود بیاید، می باشد. به عنوان مثال این لوله ها در برابر آتش سوزی و حرارت بالا، نشست سازه بسیار مقاوم تر هستند و با وجود این ویژگی ها احتمال نشتی در این لوله ها بسیار کم اتفاق می‌افتد و نیاز به هزینه های بعدی ندارد.

یکی از معایب برجسته لوله پوش فیت فاضلاب در مقایسه با لوله پلی اتیلن، مقاوم نبودن آن در برابر نور مستقیم خورشید می باشد.

بیان عیوب و ویژگی های لوله پوش فیت فاضلاب

شاید در اکثر مطالبی که در مورد لوله های پوش فیت فاضلاب در اینترنت بیان می شود، کمتر از معایب این لوله ها سخنی به میان آمده باشد و بیشتر جنبه های مزیتی آن را در نظر گرفته اند و دلیلی که در این رابطه ممکن است وجود داشته باشد، این است که واقعاً معایب لوله پوش فیت بسیار کم بوده و همچنین نتیجه ساخت و سازهای متخصصین در کشورهای پیشرفته و استقبال زیادی که از این محصول شده است به دلیل ناچیز بودن معایب آن است. از این رو سعی داریم تا به طور کامل به ویژگی های منحصر به فرد لوله پوش فیت فاضلاب بپردازیم و خیال شما را برای انتخاب لوله مناسب مطمئن کنیم.

 معایب لوله پوش فیت کدامند؟

  1. در مدت طولانی ممکن است نتوان به طور کافی به عملکرد مناسب آن اعتماد کرد.
  2.  در همه اتصالات همانند سیفون توالت نمی توان از لوله پوش فیت فاضلاب استفاده کرد.
  3.  در مقابل نور مستقیم آفتاب مقاومت پایینی دارد.
  4.  ممکن است در زیر خاک مقاومت کمی داشته باشد.
  5.  هزینه بالای لوله های پوش فیت فاضلاب نسبت به سایر لوله ها
  6. و…

شاید خواندن این مقاله و همچنین مقالات مشابه در سایت برچسب بتواند شما را برای انتخاب مناسبترین لوله ها در یک سیستم لوله کشی کمک نماید و به علاوه در تمام زمینه‌ های لوله بازکنی و چاه بازکنی اطلاعات خوب و جامعی را در اختیار شما قرار دهد.
کافیست سری به صفحات سایت برچسب بزنید و مطلب مورد نیاز خود را جستجو کنید در صورتی که نیاز به لوله بازکن فوری داشته باشید می توانید از خدمات چاه بازکنی مرزداران به عنوان مثال و یا سایر نقاط تهران استفاده کنید و تنها با یک تماس از تجربیات بهترین متخصصان فنی ما بهره مند شوید.

ویژگی های لوله پوش فیت فاضلاب کدامند؟

با توجه به اینکه مزایای لوله های پوش فیت فاضلاب بر متخصصین در این زمینه پوشیده نیست در اینجا می خواهیم به چند ویژگی مهم آن اشاره کنیم.

  1.  اجرای لوله کشی با نصب فوری و راحت
  2.  منعطف بودن آنها در مقابل تا شدن، خم شدن و در کل شکننده نبودن لوله ها
  3.  از خود در برابر سرما و گرما مقاومت نشان داده و دیگر نیاز به واشر منبسط کننده ندارند در حالیکه موفه یا همان واشر منبسط کننده در سایر لوله کشی ها و لوله ها استفاده می شود، مثل لوله پلیکا
  4.  تولید انواع مختلف لوله های پوش فیت فاضلاب و بی صدا بودن آن در مدل های جدید؛ به طوری که در لوله پوش فیت مدل جدید صدای جریان آب بسیار کم شنیده می شود، اما این لوله ها نسبت به لوله های همجنس خود دارای قیمت بیشتری می باشند.
  5. با توجه به اینکه این لوله ها ممکن است دارای یک سر سوکت دار و یا در هر دو سر دارای سوکت باشند، در سیستم لوله کشی فاضلاب اتصالات مختلفی را می توان از آنها به دست آورد.

تمام انواع لوله های فاضلاب با هر جنس و هر مقاومت و یا هر ویژگی دیگری که دارند، می توانند دچار گرفتگی لوله شوند که با توجه به نوع فاضلاب بعد از نصب و استفاده رخ می دهد و بهتر است که در ابتدا با گرفتگی های کم از راه های لوله بازکنی خانگی به سرعت بهره بگیرید و نگذارید تا به گرفتگی های شدید برخورد کنید.

در مورد لوله پوش فیت فاضلاب نمی توان گفت که شایسته است کل سیستم لوله کشی فاضلاب را با این لوله ها انجام داد چرا که درمکان هایی مثل هواکش های لوله فاضلاب که در معرض نور خورشید هستند استفاده از این لوله ها کار درستی نیست.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 2    میانگین: 4.5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *