راه های خرید یک هندوانه خوب

اکثر مردم وقتی برای خرید هندوانه به بازار می روند، اطلاعی از تشخیص هندوانه خوب و قرمز ندارند و فقط کمی بر روی پوست هندوانه ها دست می کشند و در آخر یکی را انتخاب می کنند که به احتمال زیاد شیرین و قرمز نیست. اگرچه انتخاب درست هندوانه قرمز تنها از روی شکل خارجی آن مشکل به نظر می رسد اما یکسری ریزه کاری برای خرید وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از شیرینی آن لذت ببرید.

۱- تشخیص شکل هندوانه خوب قرمز و رسیده

هنگام انتخاب هندوانه به دنبال شکل یکنواخت، متقارن و صاف باشید. عدم یکنواختی شکل نشانگر دریافت نامنظم آب و یا نور خورشید در طول رشد است. که باعث خشکی و یا ناسازگاری هندوانه می شود.

تشخیص هندوانه خوب

تشخیص وزن هندوانه آبدار و رسیده

هندوانه را با یک دست بلند کنید. وزن هندوانه باید نسبت به اندازه اش سنگینتر باشد. زیرا این نکته بیانگر یک هندوانه آبدار و رسیده است.

تشخیص وزن هندوانه آبدار و رسیده

شناخت هندوانه خوب قرمز و شیرین از روی ظاهر آن

قسمت زیرین هندوانه یک دایره ی زرد رنگ وجود دارد که به عنوان نقطه ی میدان شناخته می شود و قسمتی است که هندوانه بر روی زمین قرار گرفته است. هرچه رنگ این قسمت تیره تر باشد هندوانه قرمز و شیرین تر خواهد بود. زیرا نشان می دهد که هندوانه  زود برداشت نشده و در معرض خورشید رسیده است.

تشخیص هندوانه خوب قرمز و آبدار از روی ظاهر

تشخیص هندوانه خوب قرمز و رسیده با توجه به رنگ آن

رنگ پوست یک هندوانه رسیده و خوب سبز تیره و کدر است.  هندوانه هایی که پوستی براق دارند اغلب نرسیده اند.

روش دیگر برای تشخیص یک هندوانه خوب، توجه به دم یا همان ساقه متصل به هندوانه است. اگر دم هندوانه خشک باشد یعنی رسیده است اما اگر سبز باشد به این معناست که هندوانه زود چیده شده و نارس است

تشخیص هندوانه قرمز و آبدار با توجه به رنگ آن

تشخیص هندوانه قرمز و رسیده با تکنیک ضربه زدن

با دست به هندوانه ضربه بزنید و به صدایش گوش بدهید. هندوانه های رسیده معمولا صدای واضح و کامل دارند. ولی از هندوانه های نارس معمولا صدای خشن و زیری به گوش می رسد.

تشخیص هندوانه خوب و سالم با تکنیک ضربه زدن

منبع: سایت پین ورک

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *