جمع آوری ضایعات و نخاله های ساختمانی در سطح شرق تهران با یک تماس

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری ناحیه ۸ , از اجرای طرح مکانیزه جمع آوری نخاله های ساختمانی در مرحله محدوده خبر اعطا کرد .
به نقل از خبرگزاری مهر , حمیدرضا فرخی ذکر کرد : در‌این طرح پسماندهای ساختمانی و عمرانی کمتر از ۵ متر مکعب , در قالب پسماندهای کم حجم از معابر و خیابان های منطقه جمع آوری می شود .

او افزود : این طرح در آخرها سال قبلی به طور آزمایشی به اجرا درآمد و روز جاری همسایه حیطه از روش سامانه ۱۳۷ , میتوانند ماموران را از تجمع پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم باخبر نمایند .

فرخی به‌دنبال با اشاره به اجرای طرح رفع سد معبر در شرق تهران اظهار کرد : شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر مدل سد معبر از جمله وانت های عصر گرد , دستفروشان و . . . با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و مورد را به اطلاع مسئولان سازمان سد معبر برسانند .

مراحل مجوز برای تخلیه و دفع مجاز خاک و نخاله ساختمانی و عمرانی در شهر تهران :

۱ – مراجعه مالک به دفتر الکترونیک حمل نخاله

۲ – تکمیل فرمهای درخواست و تحویل بروشور مربوطه

۳ – طی مراحل شهرسازی

۴ – در تراز بازدید اعلام پارامترهای ما یحتاج محاسبه برآورد حجم خاک و نخاله

جمع آوری نخاله ساختمانی

۵ – برآورد میزان عوارض خاک و نخاله از روش ارایه داده ها مورد نیاز محاسبه , به صورت سیستمی , بر مبنای اطلاعات دردسترس در شهرسازی و مامورین بازدید

۶ – اعلام وصول عوارض خاک و نخاله به صورت سیستمی ( کامپیوتری ) انجام و از روش دفترها الکترونیکی شهر به مالک بیان و اعلام وصول دریافت گردد . ( بعد از ثبت و بیان لایحه ذیربط به شهرداری )

۷ – معرفی پیمانکار مجاز حمل خاک و نخاله از طرف مالک

۸ – تکمیل فرم ذی‌ربط به وسیله دفتر الکترونیک

۹ – مراجعه پیمانکار به معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی جهت طی کارها اداری

– ارایه ویژگی ها خودرو آلات جهت صدور کارت رفت و آمد و صادر شدن شناسه RFID ( برای نخستین دفعه )

– صدور کارت ماشین آلات

– تعیین تعداد سرویس هر کامیون

– صدور برگ مسیر برای هر کامیون ( شارژ RFID )

توضیح : در فاز دوم , ‌کلیه عملیات انتخاب مسیر از روش دفاتر الکترونیک انجام خواهد شد . حمل نخاله ساختمانی

۱۰ – آغاز عملیات ساختمانی ( شهرداران نواحی موظفند در هنگام اخذ ورقه جواز عملیات ساختمانی برگ تاییدیه معاونت پسماندهای ساختمانی وعمرانی بر پایه ی عقد قرارداد صاحب و مالک با پیمانکاران مجاز را هم برای صدور مجوز استارت عملیات ساختمانی دریافت کنند . )

۱۱ – تخلیه در گود

۱۲ – نظارت ( نظارت در طی مراحل انجام کار به انواع ذیل انجام می شود :

نظارت بر درستی عملیات در طول انجام کار با طولانی تر شدن گزیده در ماده ۴ زونکن کارگاهی بعهده مهندس ناظر قرار میگیرد .

نظارت بر اجرای عملیات در زمان انــجام کار بوسیله شهرداران نواحی ( متخصص بازیافت ) انجام میگیرد .

۱۳ – قابلیت تایید درستی عملیات و صدور برگ درستی عملیات جهت صاحب و مالک به وسیله معاونت پسماندهای عمرانی و ساختمانی

جمع آوری نخاله ساختمانی حمل نخاله ساختمانی و ضایعات عمرانی ساختمان ها

پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در تهران ساماندهی می شوند

فرماندار تهران خاطرنشان کرد : پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در سطح شرق تهران موجود هست که مبنی بر برنامه ساماندهی خواهد شد . به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران , عیسی فرهادی در پایان نشست شرایط حمل پسماندهای ساختمانی شهرتهران و ساماندهی آن اظهار داشت : درین نشست مقرر شد موقعیت این تعداد کامیون که درسطح بخش ها ۲۲ گانه شهرتهران فعال می باشند با تشکیل جلسه ای به طور اصولی بررسی شود .
فرماندار تهران تصریح کرد : این جلسه تا دوهفته آتی به منظور شرح وظایف دستگاه های متولی و هم قسمت های رسمی در قضیه ساماندهی کامیون داران و پیمانکاران کامیون های ویژه حمل نخاله های ساختمانی تشکیل و تصمیمات واجب گرفته می شود .
او اعلام کرد : در‌این نشست همینطور به مساله و مشکلات کامیون داران و هدایت آن‌ها در زمینه ی موقعیت بیشتر توشه نخاله های ساختمانی تصمیم گیری شود .
فرهادی افزود : این طولانی تر بار با دقت به گنجایش آسفالت شهری و توان استاندارد فنی کامیون ها اعم از ترمزها که موجب پیدایش خطراتی در تراز رفت و آمد خیابان ها آن نیز به هنگام شب خواهد بود مغایر مورد ها رسمی است .
فرمان دار تهران اظهار کرد : کامیون داران و پیمانکاران که رعایت حد تناژ استاندارد حمل نخاله های ساختمانی را نکنند برخورد رسمی صورت خواهد گرفت .
او افزود : در‌این نشست مقرر شد به سفارش نیروی انتظامی , باسکول هایی برای گزینش وزن کامیون ها در مبادی خروجی شهر تهران ایجاد شود .
فرمان دار تهران گفت : اداره محیط زیست در زمینه ی شیوه دفن پسماندهای ساختمانی بررسی کافی و ضروری را داشته باشد .
فرهادی افزود : مقررشد رتبه بندی پیمانکاران ازطریق رئیس پسماند شهرداری تهران و اتحادیه صنفی ذیربط مبادرت و در نشست دو هفته آتی در گزارشی اعلام شود .
او با اشاره به این که تخلیه نخاله در کنار اتوبان ها , محل ورود و خروجی شهر تهران مشکلات متعددی ازجمله موجب پیدایش تصادفات و چه بسا مرگ و میر اشخاص شده اعلام‌کرد : با ساماندهی موقعیت حمل نخاله های ساختمانی و پیمارانکاران , بخش اعظمی از این مشکلات در آتی نزدیک حل خواهد شد .
در نشست روز جاری نمایندگان دستگاههایی زیرا نیروی انتظامی , قضایی , مدیر پسماند شهرداری تهران , حفاظت محیط زیست , منابع طبیعی , صنعت و معدن و اتحادیه های ذی ربط حضور داشتند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *