شیشه میرال یا سکوریت چه قیمت و کاربردهایی دارد؟!

شیشه میرال که به آن شیشه نشکن و یا شیشه سکوریت نیز می گویند، شیشه ای با مقاوت بالا است، که طی یک عملیات حرارتی روی شیشه های معمولی تولید می شود. اعمالی که در تولید و ساخت شیشه میرال نشکن یا شیشه سکوریت انجام می شود، باعث افزایش مقاومت آن در برابر ضربه و حرارت تقریبا ۳-۵ برابر می شود. شیشه های میرال به‌ آسانی شکسته نمی‌ شود و در صورت شکستگی به تکه های مکعبی شکل، با لبه های صیقلی در می آید که مانند شیشه های معمولی برنده و آسیب رسان نمی باشند؛ بنابراین امنیت محیط شما را بیشتر فراهم می‌کند. شیشه های میرال در صنعت خودرو سازی و نیز در صنعت ساختمان سازی بکاربرده می شود و بنابه مقاوم بودن آندر برابر حرارت، میتوان ازشیشه میرال در تولید

شیشه میرال شیشه میرال یا سکوریت چه قیمت و کاربردهایی دارد؟!

شیشه اجاق گاز، ماکروفر، بخاری، هود و… استفاده کرد. شیشه های میرال یا سکوریت را به رنگ های مختلفی به‌ صورت شفاف (شیشه ساده)، دودی، مات، برفی، مسی، آبی و سبز و سوپر سیلور، طلایی‌ رنگ و نهایتاً شیشه رفلکس نیز می توان تولید کرد که البته این مسئله روی قیمت شیشه میرال تاثیر گذار هست.

شیشه‌ های میرال بعد از تولید قابلیت برش را ندارند و برای نصب شیشه نشکن میرال باید از متخصصین نصب شیشه میرال که دانش فنی لازم و نیز ابزار آلات مورد نیاز برای انجام نصب این نوع شیشه را دارند، کمک گرفت؛ زیرا امکان ضربه خوردن به لبه شیشه میرال و شکستن شیشه وجود دارد.

شیشه میرال چه کاربرد هایی دارد؟

شیشه میرال گونه ای نام آشنا در صنعت شیشه سازی میباشد.

شیشه های میرال کاربرد فراوانی در زندگی روزمره ما دارند که در ادامه در سه دسته شیشه سکوریت ساختمانی، شیشه میرال صنعتی و شیشه نشکن خودرو می پردازیم.

صنعت خودرو سازی و استفاده از شیشه میرال

عمومی ترین کاربرد این نوع شیشه در صنعت خودروسازی برای شیشه‌ های طرفین و عقب خودرو است درحالی که برای شیشه جلو خودرو از شیشه های لمینت بهره می گیرند تا در صورت وارد شدن ضربه شکسته نشود. به همین منظور دراثر وقوع حادثه شیشه‌ ها به ذرات ریز و غیر برنده‌ای تقسیم می شود که هیچ خطر جانی ندارد.

کاربرد های شیشه میرال در صنعت تولید لوازم خانگی و صنعتی

در صنعت لوازم خانگی مانند: سینک های شیشه، یخاری ها ،میزهای LCD، شیشه های هود، یخچال ها ، اجاق گاز ها و … در صنعت لوازم ورزشی مانند: ساخت میزهای بیلیارد، پینگ پنگ و فوتبال دستی و در نهایت در ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی مانند: دستگاه های برش و CNC، تابلو برق های صنعتی، دستگاه های چاپ تمام اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر از شیشه های میرال استفاده می شود تا در صورت بروز حوادث خسارات وارده به حداقل خود کاهش یابد.

صنعت ساختمان سازی و موارد کاربرد شیشه میرال

شیشه میرال یا سکوریت با توجه به مشخصه هایی چون مقاومت بالا در برابر حرارت،عایق صوتی، ایمنی بالا و بعضاً کاهنده شفافیت، در قسمتهای مختلف ساختمان استفاده میشود. مانند بالکنها، پارتیشن شیشه ای، درب های ورودی شیشه ای، پنل های حمام، پنجره‌ها، شیشه دکوراتیو، دربهای شیشه ای جلوی آسانسور و…

نوعی شیشه‌ میرال وجود دارد که برای درب های ورودی مغازه‌ ها استفاده میشود که به آن شیشه میرال مغازه می گویند. اکثر مغازه داران به ویژه آنهایی که در ویترین مغازه ی خود اشیاء گران قیمت دارند، برای مغازه های خود از این نوع شیشه استفاده می کنند.

قیمت شیشه میرال

عواملی چند بر روی قیمت شیشه‌ تاثیر گذار است که در این بخش بدان می پردازیم.

  1. شکل نرمال شیشه نشکن به صورت مربع و مستطیل است و قیمت آن، به‌ صورت عادی محاسبه می گردد. هزینه شیشه‌ هایی در اشکالی دیگر، بر طبق الگو ابعادشان محاسبه می‌شود. در صورت تمایل استفاده از طرح سند بلاست برروی شیشه میرال که  زیباتر از شیشه ها در حالت معمولی است؛ قیمت شیشه‌ نیز به همان نسبت افزایش میابد.
  2. یراق آلات و کیفیت از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت شیشه ها می باشد. قطر و ضخامت شیشه نیز بر روی قیمت شیشه میرال بی تاثیر نیست، چراکه محصولات بی‌ کیفیت و ارزان قیمت مقاومت مطلوبی در برابر ضربه و حرارت نخواهد داشت و حتی با تغییرات دمای محیط به‌ مرور ممکن است باعث ایجاد ترک و درنهایت شکستگی آن شود؛ که تکه های حاصل از شکستن آن، دارای لبه‌ های تیزی مانند شیشه های معمولی خواهد بود که ایمنی نمی باشد.
  3. شیشه ها در رنگ‌ های مختلف، قیمت های مختلفی دارند. شیشه های میرال در رنگهای شیشه ساده، برنزی، دودی، مات، برفی، مسی، آبی، سوپر سیلور سبز، طلایی‌ و رفلکس تولید می شوند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.
  4. جاسازی‌ ها و سوراخ‌کاری‌ های روی شیشه میرال برای نصب قفل، دستگیره و لولا اگر به‌ صورت متعارف و معمول باشد، تأثیری بر روی هزینه نهایی شیشه ندارد، اما اگر نقشه ی جاسازی‌ ها غیرمتعارف و بدلخواه شخص باشد، این امر بر روی هزینه ی نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *