معرفی بهترین سرویسکار تخصصی کولر گازی , چرا کولر گازی گرم نمی کند؟

در حالتی‌که می‌خواهید سرویسکار کولر گازی خودتان باشید این مقاله را از دست ندهید . . . سرویسکار کولر گازی تهران

سرویسکار کولر گازی

یک کدام از مواقعی که با شروع به کار کولرهای گازی به آن اعتنا کافی نمیشود سرویس کولر گازی است . با جذب غبارهای مو جود در هوا بر روی فیلتر و اواپراتور کولر گازی انتقال حرارت تماما انجام نمیشود و بازدهی کولر دربین ۵ الی ۱۵ درصد کم شده و سرمای مطلوب در درون واحد شم نمیشود .
خوب تر است پیشین از آغاز به استعمال از کولر گازی آن را خدمت فرمایید , خویش شما هم هم میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید , خدمت تخصصی و فنی تر را هم می‌توانید با امداد گرفتن از تعمیرکار و سرویس کار کولر گازی انجام دهید .

گذشته از شروع به سرویس کولر گازی برق محل ورود آن را قطع فرمایید که در گیر برق گرفتگی نشوید .

سرویسکار کولر گازی

شستشوی فیلترها :

سرویسکار کولر گازی
فیلترهای کولرگازی که در اختیار ترین جزو برای خدمت است اهمیت خاصی دارا‌هستند . کادر جلوی پنل داخلی را گشوده نمائید , فیلترها را درآورده و با آب گرم بشویید تا منزه شده و جریان هوا به خیر و خوبی صورت بپذیرد و جلوی عبور گرد و غبار را بگیرد . در صورت پاک نبودن , فیلترها از گرد و خاک اشباع شده و مرحله اواپراتور را گرد و خاک می‌گیرد و بازدارنده از خنک کردن هوا بوسیله کولر میشود .

شتشوی اواپراتور :

شستشوی کویل

کویل هایی را که به صورت رادیاتور پشت فیلترها میبینید , اواپراتور نامیده میگردند . اواپراتور وظیفه کلیدی انتقال حرارت را بر عهده داراست . گاز سرد باطن آن با عبور هوای گرم محیط و به دست آوردن حرارت هوای محیط به بخار تبدیل شده و هوا عبوری محیط خنک می شود .
هر چقدر تراز مدت این کویل ها تمیزتر باشند انتقال حرارت هوای گرم به گاز سرد جامع تر انجام یافته و کولرگازی سرمای بهتری داراست . برای انجام این کار می‌توانید از بخارشور یا این که کارواش خانگی استفاده نمائید . بخار شور به دلیل وجود بخار و چربی زدایی آن مطلوب تر است . با فشار بخار و آب , مرحله کویل پاک می شود .
در شستشوی اواپراتور توجه نمایید که فین ها به هیچ وجه خم نشوند که سبب بسته شدن مسیر گاز در جریان آن می شود .

شستشوی کندانسور :

سرویسکار کولر گازی
کندانسور به عبارتی دستگاه خارجی است که در پشت بام نصب شده , کندانسور هم نظیر اواپراتور از کویل هایی درست شده که با تکان هوا آزاد از دربین آن سبب انتقال حرارت گاز باطن به هوای خارج می شود . شتشوی آن هم نظیر اواپراتور است . تنها در حین شستشو توجه شود که به قطعات برقی جراحت زده نشود . بعد از آن پره های حرفه را هم به خیر منزه فرمائید که بازده کاری بهتری داشته باشند .

اکنون کولر گازی خویش را سرویس ابتدایی کرده اید و قابل استفاده میباشد . چگونه کولرگازی خود را شارژ کنیم وروش تشخیص کمبود گاز کولرگازی چیست ؟

علت آب دادن کولر گازی

برای درک علت آب دادن کولر گازی , ابتدا یک جسم سرد نظیر یک جام آب یخ را در حیث بگیرید . همان طور که قطرات آب هوا روی یک جسم سرد مینشینند , قطرات آب روی فین های سرد داخل واحد داخلی کولر گازی مینشیند . این آب در وضعیت معمولی بوسیله یک ناودان گردآوری شده و از روش لوله در این به خارج انتقال میابد .

عوامل مختلفی که به‌دنبال به آنها اشاره میشود , می‌توانند علت آب دادن کولر گازی شما باشند .

مسدود شدن ناودانی کولر

زمانی ناودانی کولر به دلیل مواردی اعم از لجن گرفتگی مسدود شده باشد , آب از ناودانی کولر سرریز کرده و از ذیل واحد دیواری به خارج می‌ریزد .

موقعیت نامناسب لوله تخلیه آب کولر

گذاشتن لوله تخلیه باطن سطل هم منجر میشود پس از لبریز شدن سطل و رسیدن آب به لبه , لوله دیگر حاذق به عبور دادن آب نباشد . تا خوردن و لجن گرفتگی لوله هم می توانند علت آب دادن کولر گازی باشند .

همانگونه که در مطلب روش نصب کولر اسپلیت توضیح داده شده‌است , عدم رعایت شیب رو به تحت هنگام نصب لوله تخلیه می تواند در تخلیه آب واحد داخلی مشکل تولید نماید .

کمبود گاز کولر گازی

وقتی که کولرگازی در گیر فقدان گاز باشد , سیکل آن به نیز میریزد و مشکلاتی نظیر برفک گرفتن فین‌های اوپراتور ( واحد داخلی ) چهره میدهند , در این‌حالت هر وقت کولر گازی کنتاک نماید یا این که خاموش شود , برفک ها آب می گردند و حجم متعددی از آب به ناودانی جاری می گردند که تخلیه نشدن آنها می تواند علت آب دادن کولر گازی باشد . چگونگی تعویض و تعمیر قطعات کولر گازی با رعایت نکات مهم و با ایمنی کامل

سرویسکار کولر گازی

عایق نبودن لوله های کولر گازی

عایق نبودن لوله بازگرداننده مبرد خنک ( لوله ضخیم تر ) احتمالا علت آب دادن کولر گازی شما باشد , چون این لوله زیاد خنک است و در صورت عایق نبودن می تواند مانند بدنه استکان آب یخ , رطوبت هوا را تبدیل به آب نماید .

مشکلات دیگر

مشکلات دیگری اعم از شکستگی یا این که ترک سینی پایین فین‌ها و گرفتگی لوله کولر گازی ( تا تناول کردن لوله ) هم می توانند سبب ساز آب دادن کولر گازی شوند .
چرا کولر گازی گرم نمیکند
هر سال با سردتر شدن هوا , یوزرها کولر گازی به تامل استفاده از قابلیت و امکان گرمایش آن میفتند . برای این که بدانید چرا کولر گازی گرم نمی کند , می بایست نخستین از داشتن امکان گرمایش در دستگاه خویش مطمئن گردید . برای این خواسته مقاله روش استفاده از کولر گازی برای گرمایش را مطالعه نمائید .

چرا کولر گازی گرم نمی‌کند ۱

دستگاه اصلا شروع به زدن باد گرم نمی‌کند
خوبتر است کولر گازی گذشته از استفاده از موقعیت گرمایش خدمت شود . زمانی مورد گرمایش یا این که Heat را با ریموت تعیین کرده و دمای ایده آل خویش به عنوان مثال ۲۵ رتبه را تهیه و تنظیم نمودید , به کار افتادن باد گرم حدودا ۵ دقیقه ارتفاع می کشد چون پنل داخلی می بایست گرم شود , ولی درصورتی که این بازه زمان به طول انجامید , کولر گازی شما شاید نیاز به شارژ گاز داراست .
اثر نبود گاز بر کارکرد گرمایشی کولر محسوس تر از تاثیر آن بر کارکرد سرمایشی کولر گازی است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *